понедельник, 5 января 2015 г.

Фрагменти уроків з використанням казок, пісень, віршів, приказок
   1.Фрагмент уроку з використанням казки у 4 класі     « Вивчення минулого неозначеного часу. Правильні і неправильні дієслова»
   Учням 4 класу необхідно знати такий граматичний матеріал, як «правильні та неправильні дієслова». Взагалі у цій віковій групі можна пояснити правила утворення форми минулого часу дієслів з допомогою граматичних таблиць. Але цей прийом навряд чи допоможе викликати інтерес до предмета, який вивчається, а також до гарного розуміння та запамятовуваня. Дитина просто стає на шлях копіювання, наслідування та заучування. А якщо викласти цей матеріал   у вигляді казки та допомогти дитині створити «чуттєвий образ матеріалу, який вивчається, то досягається визначеність і усвідомленість знань». Я розповідаю казку українською мовою, в якій закладене пояснення правил утворення форми минулого часу  правильних та неправильних дієслів.
   Правильні та Неправильні дієслова.
За давніх-давен у царстві Граматики Англійської мови жили-були дієслова. Деякі з них називалися правильними. Вони все любили робити за правилом. У минулому часі до них додавалося закінчення – ed. І одразу всім було зрозуміло, що це дієслово минулого часу. А інші дієслова у минулому часі не мали закінчення –ed. Все у них виходило не так, як у Правильних , дуже оригінально, і за це такі дієслова стали називати неправильними. Адже ніяким правилам вони не підпорядковувалися. Одного разу виникла між Правильними та Неправильними Дієсловами серйозна суперечка.
          - Дивіться, як зручно! – хвалилися Правильні Дієслова. – Додав закінчення  - ed- і ось вам форма минулого часу!
          Особливо були задоволені дієслова : to likeliked – подобатися та to loveloved – любити.
          -А у нас зате всі форми різні!- не поступалися Дієслова: to taketook – брати, to beginbegan – починати, to do did – робити, а також деякі інші.
          - Усе у вас нудно, ніякого польоту фантазії. А у нас стільки різноманітності. Що навіть не запам’ятаєш одразу!- раділи Дієслова: to flyflew – літати та to drawdrew – малювати.
          - Від цього в учнів стільки клопоту! Та нічого, зате й ми запам’ятовуємося краще.
          - Ні, нас легше запам’ятати. Адже є правило, - не піддавалися Правильні дієслова. – А ви не підпорядковувалися ніяким правилам, ніякому порядку. І довго би ще вони сперечалися, як би їх не примирив Минулий час.
          - Усі ви однаково потрібні в мовлені,- пояснив він суперникам. - Правильні дієслова учень запам’ятає одразу, знаючи правило. А Неправильні  … нічого, пройде час, попрацює – і теж знатиме на пам'ять. Не сваріться, будь-ласка, без Вас аж ніяк не можна.
          Так і примирилися Правильні та Неправильні Дієслова. Знають – не обходяться без них ті, хто вивчає англійську мову.

          На закріплення я пропоную учням дати відповіді на таку питання:
1.              Як утворюють форму минулого часу правильні дієслова?
2.              Наведіть приклади таких дієслів, складіть з ними речення. Чому ці дієслова називають «правильні»?
3.              Як утворюють форму минулого часу неправильні дієслова? Наведіть приклади таких дієслів, складіть речення з ними. Чому ці дієслова називаються «неправильні»?
4.              Які дієслова вам легше запам’ятати : правильні чи неправильні, чому?
Після ознайомлення з казкою доцільно запропонувати учням утворити форму минулого часу декількох правильних дієслів, а після цього ознайомити школярів з формами минулого часу деяких неправильних.
          Як домашнє  завдання прошу школярів намалювати ілюстрацію до прослуханої казки.       
2.Фрагмент уроку у 7 класі з використанням казки     « Активний і пасивний стан дієслова.»
Казка про пасивний стан.

   Жили-були активні форми дієслів. День і ніч трудились вони, щоб побудувати пристойний дім: самі носили будівельні матеріали, пиляли,рубали,місили, конструювали, співали, танцювали, спілкувались і відпочивали. Їм знадобилось близько 15 століть , щоб виріс чотириповерховий будинок з чотирма під’їздами, шістнадцятьма розкішними квартирами. І назвали вони свій дім «The Active Voice. Активний стан». А в цей час пасивні форми дієслів лише спостерігали за будівництвом, але , зрозумівши, що їм теж десь потрібно жити, не заважали. Вони давали можливість іншим виконувати роботу, їх  не завжди й цікавило кому саме, був би результат. Ліниві були неймовірно, їх підмети були вкрай пасивні, тому й табличку зі зворотного боку будинку вивісили : «The Passive Voice. Пасивний Стан».
   Великодушні активні форми віддали частину площі своїх квартир пасивним. Та шість квартир так і залишились незаселеними пасивними формами.
   А в десяти квартирах поряд з активними живуть і пасивні форми. Але вони не здатні обслуговувати себе і своїх дітей, їм допомагає дієслово to be зі своїми формами. Заглянемо в ці десять квартир, ось хто тут живе:
1.              Present Indefinite Passive: am, is, are + the 3 rd form
2.              Past Indefinite Passive: was, were + the 3 rd form
3.              Future Indefinite Passive: will + the 3 rd form
4.              Future-in-the Past Passive: would + the 3 rd form
5.              Present Continuous Passive:  would be+ the 3 rd form
6.              Past  Continuous Passive: was being, were being + the 3 rd form
7.              Present Perfect Passive: has been, have been + the 3 rd form
8.              Past  Perfect Passive: had been+ the 3 rd form
9.              Future  Perfect Passive: will have been+ the 3 rd form
10.          Future  Perfect-in-the- Past: would have been+     the 3 rd form
   Основні дієслова як вибрали для себе третю пасивну форму, так і живуть у ній, не скидаючи ні капелюха, ні взуття, а «крутяться» за них форми to be, щоб показати, який час на вулиці, яка пора року, століття чи ера.
Flats are built by students. These flats are being built now. Our flat has been built this year.


Комментариев нет:

Отправить комментарий